Summa sidvisningar

onsdag 10 april 2013

Vill du ha lite tid????

Aldrig någonsin förr har väl TID styrt så mycket som just nu. Tid verkar vi ha väldigt ont om. En bristvara hos många.  Konstigt det är,men för tillfället så hinner jag det jag vill/önskar! MEN snart börjar jag jobba och livet rullar betydligt snabbare då. Jag vet!!!!
Så jag njuter av det jag har nu...tid!

Men vad vi GÖR med vår tid är också olika.
Jag vet inte hur många gånger jag för höra ...HUR får du tid till att träna?
"FÅR"...får man väl egentligen aldrig helt ärligt. Tid får man ta sig helt enkelt!
Men att ständigt skylla på att man inte har tid ex till träning är ju ett sätt att slippa. Har man VILJAN så tar man tiden,så är det ju.Man har ju möjlighet att ställa kl 1 timma tidigare för hemmaträning som tar 30 min och barnen sover...eller efter dom lagt sig....eller med barn hemma runt benen. Eller träna på helgen intensivt när mannen är hemma. Eller fixa barnvakt en eftermiddag. eller ta lunchrasten....men villa man???
Jag känner ingen människa som inte har tid till 20-30-40 min träning 3-4 dagar i veckan. Sen kan man prioritera annat,det är en sak och det förstår jag mycket väl.
Det är inte alltid kul att träna och ibland "skiter jag i det".

Vill jag eller borde jag är också skillnad.
Många känner idag att man BORDE träna, alla andra gör ju det. Men det är ju verkligen inget måste för någon. Tror det finns människor som tycker det är en press....överallt matas vi med träningstips mm.

Så...idag blev det ingen gymträning för mig då Isidor va grymt missnöjd på förmiddagen.
När han somnade vid 11 så drog jag fram mattan...35 minuters träning och en morgonpromenad.
Borde nog tagit tag i tvätten i stället,men prioriterade MIG!

Körde med TABATA appen. 30 sek vila 10.
Här kommer en mängd av tips för hemmabruk eller gym...haha


Inte den mest snygga övning kanske......haha. Grym axelövning. AXELHÄVNING. Man står och pressar huvudet mellan armarna ,som om man gör en armhävning! SHIIIT så bra!!!

Trött man på Tv också......jag va lika trött.

Bra för 5 barns- mamma mage!!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar