Summa sidvisningar

tisdag 16 april 2013

Aldrig förr har vi varit mer MED!

På Fejjan delas det nu länkar om vårt mobilanvändande...att våra barn kommer i skymundan. Man får gå till sig själv och tänka! Sen läser jag om att man fotar sina barn för mycket,man är inte HÄR och Nu med sina barn. Lattemorsan får sig en känga ibland....barnen hamnar i skymundan....vi börjar jobba för tidigt....barnen ska inte va på dagis mer än X antal timmar.
Vi får knappast säga - Vänta lite ...till våra barn längre!!!!




Men aldrig någonsin förr har vi väl varit MER med våra barn än NU.
Aldrig någonsin har vi väl varit mer delaktiga än nu....så många timmar föräldrar lägger på barns  träningar,matcher, köra hit och dit.  Vi är på Sångstunder,barngrupper ...står i lekparker mm. Vi tar på dyrbara semesterdagar då dagis är stängt...
Visst tusan kan man vara ofokuserad trots man står på en fotbollsmatch eller i en lekpark.
Men jag tycker ändå kritiken...eller upplysningen ibland är så hård mot oss redan ganska utsatta föräldrar.
Vi ska räcka till...

Så klart att det inte handlar om att kolla Aftonbladet när barnen sitter i gungan...eller kolla mailen när potatisen kokar.
Så klart det är det osunda användandet.....
Att det blir ....nåt som tar över
Tror föräldrar idag är bland de bästa som finns faktiskt!!!!!.


Jag vet ALDRIG att min mamma stått i gympasalen med vattenflaskan i stadigt grepp i fall jag skulle bli törstig...hon va inte ens med. Ingens mamma va det. Jag tog min rosa "bockastyrecykel" utan lyse till gympaträningen...och väl hemma fick jag blanda min egen oboy och skogaholmslimpan låg i brödlådan.
Med eller utan mobil så va hon fantastisk....med eller utan vattenflaska va hon fantastisk.
Föräldraskapet är så mycket mer !

Så va det då och det gick alldeles utmärkt!
Ja, vi tar åt oss. Vi sitter för mycket med mobilerna,för mycket fotande från mamman ...vi sätter på Tv  för ofta...vi  dricker säkert kaffe för länge oxå.
MEN...vi hoppas NI förlåter oss Isolde och Isidor!!!!







1 kommentar: