Summa sidvisningar

måndag 17 december 2012

Har väldigt lite förståelse....

Förmiddag hos oss. Isolde tejpar en gammal MAX bok som hon haft sönder som bäbis. Något hon själv verkar tycka vara väääääldigt konstigt!!!
Lillebror sover och jag ger DIG 3 min. Ungefär den tid det tar att skriva ett inlägg.

Denna vecka började bra, sovmorgon till 7.30. Bortsett från några utryckningar under natten...

Måndagar är lite "uppsamlingsdag" från helgen då jag brukar hålla mig från tvätt och städ på helgerna.
Jag behöver ju inte göra det då när man är hemma hela veckan.

Har man tonåringar så verkar dom tro att både disk och tvätt har egna ben....och när man upptäcker att så inte är fallet växer  BERG av ren.smutsig tvätt och disk på en rum i RASANDE fart
Tjat hjälper inte så nu stänger jag dörren!!!!
Jag tänker INTE lägga in tvätt åt en 18 åring...NEVER!!!!
Jag tvättar och viker...men inget mer!!!!!

Julgodistider, jag har gjort några sorter.

Kan inte riktigt förstå detta man läser här och där..."Gör ditt nyttiga godis"....där det är nötter och honung och möjligen ilsket mörk choklad .KAN man inte hellre vara utan då???? Ursäkta men bara en tanke!!!
Kan man inte få äta detta tills man kräks under julen. Trots allt bara några dagar!!
Även när jag va som "petigast" med maten så gjorde jag det och det enda som hände va att jag va svullen några dagar,det är det som händer när man kolhydratssvullar!!!
Julen är till för att njuta och äta .Enda gången på året jag tycker uppriktigt att vi kan få frossa.
Det är ju inte vad vi äter MELLAN jul och nyår som är direkt avgörande utan vad vi äter melllan NYÅR och JUL!
1 Januari ska jag starta en KUR på 30 dagar FITNESSFIGHTEN!!!
Ska bli kul,känns inte alls som nåt uppoffring eller nåt straff utan en grej för att komma igång!!!!
Vill du hänga på??????

Nu är det dax för....Biblioteksbesök, handla och mata änderna!!!
En ganska skön dag i mammalivet.
Lånat denna bild från SÖTA SAKER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar