Summa sidvisningar

söndag 30 december 2012

Igår kändes det så bra....

Johan fick väcka Isolde i morse när dom skulle iväg.Hon va så överlycklig att få åka till farfar och farmor att hon väckte upp oss alla i huset. Så det slutade med att kl 05.20 va även jag och Isidor uppe. Nu står 2 st matlådor klara i frysen inför månaden med Kick-start och World of shape.
I eftermiddag när jag storhandlat ska jag fortsätta med matlådor. Inga konstigheter alls för mig. Lite som att vara tillbaka matmässigt där jag en gång var. Rena produkter och "koll" på intag. Denna månad passade det mig bra att köra....inga större hinder på vägen så här långt. Sen kan det alltid dyka upp saker ,därför är matlådor och planering suveränt. Då finns utrymme för oväntade saker....
Jag ger mig in i detta och ska köra fullt ut...för mig finns det inte att "fuska" nu eller hoppa över träning. Då finns det ingen vits alls med detta anser jag...då det är precis vad det är "Kick Start". Att då inte följa detta vore hur dumt som helst ju....Ger man sig in i leken får man leken tåla...

Jaha ja....igår kändes det ganska skönt att veta att jag idag bara har ett litet barn att lägga krut på. Kändes uppriktigt skönt igår!!! Idag????? Nu räknar jag timmar tills Isolde är hemma igen...och kl är 8.00.
Saknar henne redan...det är ju galet!
Min egna analys är att när man varit ifrån sina barn utan fri vilja (man har separerat), så som det va med mina killar. Så är den frivilliga separationen ganska tuff.....eller inget jag gärna väljer. Jag VILL vara med mina barn när jag KAN och får!!!!
Får ibland försvara detta tänk....då oftast till dom som med glädje lämnar ifrån sig sina barn...

Tror det format mig mycket att tvingats vara ifrån barnen.....på nåt vis aldrig nåt jag vant mig vid eller tyckt vara speciellt skönt!
Jag vet mängder av männsikor som njuter av barnfri tid...och jag kan göra det oxå. Självklart!!!! Men inte för länge.....

Mörkt ute än och Isidor har somnat om i sin säng nu efter lite bus och lek här nere.
Mamman har piggnat till och tror det blir svårt att somna om nu.
Men en stund på soffan funkar nog!!!
ÄLSKAR Nyhetsmorgon!!
Detta känns väldigt långt borta när man tittar ut!!!!


1 kommentar: