Summa sidvisningar

måndag 10 december 2012

Mysigt Luciatåg!

Lite halvkörig kväll ska erkännas. Johan åkte och träna....Isolde va rastlös,Isidor lät som en kaffebryggare.....han behövde badas.....Hungriga va vi... och packa inför luciatåg,hålla lucialinnet välstruket.... med en skrikig bäbis locka hår och ta bort de värsta smörgåsfläckarna från axlarna  kräver sin kvinna....lägg då också till ett STORT A på lillebror!!!!
Jo,tack frun i huset har varit trevligare mot omgivningen!
Sen blev det ÄNTLIGEN dax för luciatåg!

Sååå mysigt detta är., jag har ju varit med några gånger nu. Fösta gången för si så där 16 år sen tror jag. Tänker alltid på det, vilken lycka att jag får göra ALLT detta igen!!!!!!

Mormor,Morfar,farmor och farfar och Britt-Marie va på plats.
Även tomten kom på besök!

Dessa små söta tomtar,pepparkaksgubbar (japp vi har det i våra tåg tack å lov)och stjärngossar skötte sig så bra. En å annan tomteluva på svaj och Isolde tog av sig luciakronan då och då och fick det röda bandet knutit några gånger hos pappa....men annars galant!!!

Nu sover alla småttingar,men Isidor behöver inhaleras i morgon.
Så morgondagen verkar gå åt till ett besök på KSS.
Jag ska på julbord på kvällen så vi får väl se hur det hela slutar.
Troligen blir jag väl utan som det ser ut nu...
Händerna hålls preciiiiis som en riktig LUCIA ska.....haha!




Snorig liten tomtenisse!!!

Isidor hos tomten med mormor!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar