Summa sidvisningar

onsdag 5 december 2012

Vilken dag!

I går så va det att gnugga sömnen ur ögonen kl 05.00. Lyckades vara hos Carina 05.59. Detta med att vara i tid är RESPEKT för mig.
Det snöade och jag hade dödsångest i flera mil. Övertygad om att vi skulle dö...alla katastroftankar bara vällde över mig. Som vanligt.....
 Men det gick bra och vi kom fram till Borås och köade 2 timmar. Mina tår va stelfrusna...
Det va galet,hysterisk ....männsikor gick "bananas" fullständigt. Jag hade fullt upp med att hitta saker till mig / oss. Buden jag fått om jackor mm fick jag helt slå ur hågen om jag tänkte komma hem med psyket i behåll. Men vi blir Didriksson klädda även detta år. Hittade inget till Isidor tyvärr.

MEN ...jag hittade det jag skulle,Isidor behövde inget egentligen!!!!

Sen åkte vi till Lager 157 och där va vi ensamma.
En mysig och rolig dag med Carina.

Idag snöar det makalöst mycket här och på "FB gnälls det som vanligt när vädret ändrar karaktär. Gnälls det inte över regn och blåst så gnälls det över snön...samma personer som gnäller när solen bränner lite mycket också.
Underbart med snö. Är bväl så HÄR det ska vara i december.

Vi hade planerat en dag i Jönköping och fixat barnvakt till Isolde i em.
Men vi vågade inte...man behöver inte ge sig ut i bil  detta väder när man inte behöver.
Jag åkte och träna på mogonen och inser hur skönt det är att göra det på morgonen....40 min styrka fick det bli!!!
Så vi tog en sväng till stan bara.

Jag har passat på att röja bland strumpor,tröjor och trosor. Slängt en del och det känns alltid skönt att få lite ordning.
Isolde lekr frisör med mig och Johan halvsover i soffan. Lillebror sover.
Ljus på bordet och kaffe.
Hur mysig är inte denna tid!!
Idag va jag och handlade på vår urmysiga Lilla Butik C L O T. Heeeelt underbar. Hittade dessa ADVENT bokstäver,doftljus och ett halsband.

En vit vinterjacka...

En korall vårjacka.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar