Summa sidvisningar

onsdag 19 december 2012

Vi kan hjälpas åt!

Igår när jag vägde Isidor på vår Familjecentralen kom en man in med sin son som var i 5 års åldern. Han behövde kläder....han stod med en ICA kasse och letade. Han behövde varma sockor till pojken...även vantar. Vi har fantastiska männsikor som hjälper till i detta. Jag är full av beundran!
Han hittade vad han sökte + ett par skor och rosa vantar.
Jag blir alltid så bekymmrad....
Nu ska det rensas i min källare. Där fnns oanvända barnkläder och jag bör skämmas !

När jag sen kom hem och hittade detta på Facebook så fick jag mig en funderare.

Juletid och barn blir utan julkpappr. Detta vill man inte tro händer i Sverige. Men det gör det!
Mina egna barn sitter i ett hav av julkappar,snöre och papper, det finns mat i överflöd, dom ägnar resten av julen åt sina julklappar och ibland knappast är tacksamma!
Skillsmässobarns enda fördel JULEN...då är det dubbelt upp av hela firandet! Även om jag tror att dom hellre hade fått se "från mamma och pappa" på sin juletikett!
Bara tanken på att nåt barn kommer tillbaka till skolan i januari och få "hitta på " julklappar gör mig nästan knäckt!
Jag tror inte dessa barn varken önskar sig en Iphone5 eller en surfplatt...ej heller en resa till Grekland.
Jag tror dessa barn är väldigt glada för det LILLA!

Det räcker inte längre med att Ägna detta en tanke!
Nu KAN vi göra något!

Att få pengarna att räcka i dessa tider kan vara nog så tufft för de flesta av oss. Är du då ensamstående är det omöjligt för vissa. Då är denna högtid ingen man direkt längtar till.



Idag ska jag slå inte julklappar och lämna på torsdag till Fantastiska Malin som skrivit detta på sin sida.
Eldsjälar behövs och dom finns!
Vill DU hjälpa till och få fler barns ögon att "tindra" så kontakta mig så förmedlar jag vidare till Malin.
Senast Fredag bör julklapparna finnas hos Malin!
Så....riv lite i källaren....i leksakslådan....




"Jobbarvihop med en eldsjäl ... berättade att det finns 12 000 barn i vår närhet i Sverige som lever under existensmin. Till fredag lämnar frivilliga in leksaker inslagna med en etikett ex. flicka 7 år (om saken passar för detta). Jag ÖNSKAR att ni tittar över om ni har något ni kan avvara för de barn i Sverige som inte har "råd" att fira jul. Kontakta mig så lovar jag att det hamnar i denna fantastiska eldsjäl händer och vidare till dessa barn ... ♥♥ Tack !!!"


1 kommentar:

  1. Hej! Var ska man lämna julklapparna i så fall? Skulle väldigt gärna vilja hjälpa till med det man kan. Kommer det delas ut i tidaholm eller vart tar de vägen? :) / Jessica

    SvaraRadera