Summa sidvisningar

söndag 23 december 2012

I väntan på tomten....

Isolde frågar och undrar om det är JUL IDAG!!!!
Såna förväntningar det ställs på julen. Både för barn och vuxna. Jag VÄGRAR ta ut mig helt i juletid. Kanske vår generation tar det betydligt lugnare också. Men när man hör andra berätta så kan jag förstå att man vid jul helst vill gråta och känner sig lamslagen av trötthet. Så många man ska hålla nöjda vid jul....sams med släkten,barn ska vara glada och nöjda, alla ska vara nöjda!!!!
Julklappar är ju fortfarande det stora med julen...i alla fall i vår familj. Nåt man skapar själva!
Jag tycker just nu mer att själva grejen att få träffas och umgås är det bästa.
Kanske för att jag/vi har en fantastisk familj och släkt som vi gillar att umgås med.

Sen är det självklart hos oss med en VIT JUL.....ingen alkohol! Som ni vet så är jag en riktig motståndare till detta med alkohol och barn och ännu mer denna tid på året. Tyvärr delar inte alla detta med mig . För vissa verkar det vara självklart och okej med en "fylla" under julen.....eller i alla fall ett stort intag av alkohol.
Tänk va olika vi är i vissa frågor...men här tycker jag det är konstigt att man inte väljer en jul utan alkohol om jag ska vara ärlig. För de flesta av oss är julen barnens högtid och jag tycker inte tomtar,julklappar,tindrande barn och mysig tid hör ihop med alkohol.

Men KAN man inte hålla sig ifrån det av någon anledning hoppas jag för allt i världen man lagt sina barn innan.....

Isolde är trött, jag sliter som ett djur för att hålla henne vaken.

Isidor sover och Johan tränar.

Redan börjat mörknat här......verkar inte som Isolde är så sugen på pulkbacken idag.
Vi har redan varit ute en sväng...matade de galna änderna. MEN på håll idag!

Skinkan ska griljeras,julklappar ska vi gå igenom. Jag ska som vanligt sitta och tänka...kanske borde köpt EN till .....eller vad är det i denna julklappen tro????? För jag glömmer.....
I kväll är det uppesittarkväll med gröt och skinkmacka!!!!!

Man glömmer denna tid snabbt....men blir påmind fort igen. Åååååååå

Så ja....leka med lego och sitta still lite......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar