Summa sidvisningar

fredag 2 maj 2014

Blå himmel...

God morgon!
Vi vaknade med ett ryck...eller jag gjorde. Hörde barn utanför och fick tag i mobilen. 7.50!!!! Käre nån, hur är det möjligt. Studsmattan tröttar ut mina barn då jag la Isidor 18.30 igår och litade på han skulle vakna senat 07.00. Isolde va klar innan jag hann få på mig byxorna. Hon är om möjligt mer effektiv än mig.
Men men...jag pluggar hela dagen här hemma så vi har ingen som helt brådska ,ändå känner man sig stressad då jag lämnar kl 8.00.

Idag va det en klen skara barn på dagis. Inte många alls. Många är lediga så klart....själv är jag aldrig det känns det som. Johan har jobbat natt. Vi lever sannerligen udda liv på udda tider.
När jag lämnat över dom små till inte ordinarie personal så slog det mig. VET dom om Isidor affektkramper nu? Men självklart så rapporteras ju barn över till personal som ska jobba. Det är ju givet. Inte kan jag bara gå in på ett älderboende och ta hand om "okänada" utan att veta bakgrund. Så måste det ju funka så klart. Men det slog mig och jag såg framför mig at han står längst upp i klättertornet och trillar ner.  
Men det har dom givetvis koll på. Men tanken slog mig och malde lite.

Solen skiner från klarblå himmel. Jag kan sätta mig ute och plugga. Ett tag kvar till tentorna tack å lov. Men ni vet hur dåligt jag mår inför detta. Jag skräms av den känslan. Nu har jag startat i god tid, jag är väl förberedd på det viset. Nu är det dom två sista tentorna innan sommarlov och jag vill så gärna klara dom. Samtidigt som det är rätt tentor att missa i så fall då jag har hela sommaren på mig att plugga.
Terminen kan summeras= Enormt tufft, aldrig ledig, rolig, jobbig, spännande, lärorik och jag lärt mig massor och har redan efter 1 terminen helt andra ögon att se med när det gäller vårdande men också en annan syn på människor. Det överraskar mig då jag ändå har en lång erfarenhet av vårdarbete och med min ålder en hel del livserfarenhet...just den har varit till stor fördel. Annars är det inte så många fördelar att plugga som "gammal" om jag ska vara ärlig.
Men också lärt mig massor om mig själv...den resan är värd mycket. Personlig utveckling talar folk om när man pluggar och det kan jag skriva under på verkligen!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar