Summa sidvisningar

tisdag 27 maj 2014

Välkommen till världen!!!

Kafferast i "pluggerian"! Idag är det plugg hela dagen lång...eller rättare sagt till 15.30. Då är jag rakt igenom mamma till dom sover.
I morse efter frukost va jag tvungen att städa lite. Här såg ut som om en bomb slagit ner och all denna pollnen låg som ett gult täcke överallt. Just städningen har inte prioriterats nu.....


Igår va min första dag på Förlossningen, eller första ....jag har ju varit där förut men nu va det nog 3-4 år se jag jobbade. Mycket satt....det va skönt! Finns nog inget ställe förutom när jag öppnar dörren här hemma som jag känner mig så välkommen på. Vilka människor det jobbar där. Fick träffa super goa Malin en kort sväng. Vi har jobbat ihop och hon är helt underbar och så snygg och fräsch.
Igår blev det sannerligen en hektiik första dag...nivån är lixom lagd.Haha. Känner av träningsvärk i benen...haha. på riktigt!!!!! Igår kunde vi välkomna en hel hög av små knorrande bäbisar. Vissa under dramatik och vissa enligt planen. Tårar, glädje...och smärta...allt i samma paket får man!!!! Att detta är ett drömjobb för mig vet alla som känner mig. Men om jag ska bli barnmorska eller inte vet jag inte alls än...men kanske. Det brukar ju luta åt det hållet efter ett par veckor på Förlossningen!!!

Så trött och hungrig jag va igår när jag kom hem. Kastade i mig lite mat och somnade snabbt av utmattning.

Kära mamma hade Isidor skrämt slaget på med en kramp ...så klart! VI vet att dom är ofarliga men kära mamma blir så rädd.....Busiga lilla unge!!!

Nu ska jag dricka kaffe och fylla på med allt annat än socker. Japp....så får det bli!!!

Vädret är perfekt för plugg!!!
Mera Vimmerby!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar