Summa sidvisningar

söndag 25 maj 2014

Grattis mammor!

Mors dag! Jag fick paket av mina småttingar i morse. Ett fint linne. Blev så glad. Vi åt frukost ute på lilla altanen vid stugan. Å, en sån där helg man bevarar lång in i hjärtat!!! En helg där barnen är i fokus och man ser deras lycka. Jag tycker nästan Astrid Lindgrens värld är en rättighet för barn...faktiskt! Detta måste dom får upplev!!!!! Jag tyckte det va minst lika roligt tror jag.

Vi åkte och firade min Fina...väldens bästa mamma på eftermiddagen.
På trappan är hemma stod en blåbärspaj...från min store son. Jag började gråta....det svämmar över ibland.

Idag är det vår dag. Alla fina mammor som kämpar och sliter...vi ska vara supermorsor....vi ska finnas till....vi ska stötta hjälpa...älska....tjata...bli hatade...trösta...Vi har en enorm roll på många plan!(Pappor också men ni hyllas på en annan dag)
Idag firar vi ALLA mammor...frånvarande,närvarande,distans mammor,extra mammor....extra vuxna som får axla den rollen....

Innan jag fick mina småttingar så kunde jag avsky denna dag. Fullkomlig panik denna dag! Att inte ha sina barn just vid dessa dagar är tufft då "Fb" och Instagram  knäcker oss med "Älskade mamma" bilder...tårtor...paket....lyckliga familjen ....frukost på sängen...middagar med kramandes mammor ....pussar och små kärleksbrev från barn. Jag ville nästan gå under jorden på allvar!!!

Helt plötsligt älskar jag dessa dagar med teckningar och små kärleksord. Behöver inte få en enda sak...men en tanke!

Jag är lyckligt lottad som fått 5 barn...att få kalla mig mamma till alla dessa. ALDRIG någonsin har det varit självklart att få bli mamma...det är en gåva!
Glad för den gåvan!!!!






Ursäkta våra morgfrisyrer......den lilla varelsen i orange har legat på mig i en 90 säng. Sömnbrist har jag!!!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar