Summa sidvisningar

lördag 31 maj 2014

God kväll!!!!

Idag har det varit dop för Noomi och jag gjorde i ordning mig själv på 5 minuter. Vi var inte ute i god tid idag och stod på ICA 40 minuter innan dop-start med 3 kassar fulla av mat. Det gick undan och Isolde önskade lockar i håret...det gick inte. Två flätor och våtservett runt munnen...sen svida om till klänning...några tag med mascaran och läppglans sen satt vi i bilen. hej å hå vad det går.

Så fint dop. Söta nöjda Noomi...inte ett ljud gav hon ifrån sig. Alla mina fem barn har gapat sig röda och svettiga under dopet....vi föräldrar har svettats i kapp och varenda dopbild ser jag helt knäckt ut på. Med gravidmagen kvar under klänningen och tröttheten lyste mest på korten. Fy,tusan vilken dag det va när Isidor döptes...jag ville mest gråta och sova,....minns jag. Men det ändå så speciellt!!!!

Ett fantastiskt fika bord bjöds vi på efter....
Barn högt och lågt och helt högröda av svett.

Nu har vi lagt en slagen hjälte. Isidor va helt slut.
Vi har beställt mat i kväll...en grillbricka. Allt för att inte behöva anstränga oss med matlagning.

Skönt...underbart skönt!!!
Ser ut som vi kan duka upp på altanen där solen nu ligger på....

Efter det så blir det Gladiatorerna på tv och Lördagsgodis!!!
Perfekt Lördag om jag får välja.

I morgon jobbar jag hela kvällen och ska säga Välkommen till den vackraste gåvan vi kan få. Hoppas på några små bäbisar och lyckliga föräldrar. Det är väl den lyckligaste stunden vi kan uppleva som förälder....ni vet...tiden står still...magi...ett barn är fött....vårt alldeles egna!!!! Man möter det lilla ansiktet ...den lilla handen....ååå, jag ryser varje gång....
Söta lilla docka....NOOMI.


Storebror häller dopvatten....

Välkommen Noomi....Isolde klappar med ön hand.



Inga direkt glada barn men...en bild på oss 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar