Summa sidvisningar

måndag 19 maj 2014

Etik och moral....

Ny vecka! Idag hade vi en svårväckt storebror och Isolde va nog inne hos honom 6 gånger utan resultat. Men tänk att dom ändå hinner sen....bra gjort.

Idag har vi "alla hemma" dag. Det blir lite komplicerat då man har tenta plugg. Vädret lockar inte till en dag i grönsgräset med fika korg. Vi får se hur det blir. Låser in i mig i sovrummet kanske.
Detta är det värsta med att plugga...dessa dagar. Alltså det är underbart att ha dom hemma...så klart! Men just att man har svårt att plugga dessa dagar.
Bäst är Johans dagtidvecka....älskar hans dagtidveckor. Nu är Johan helt med på detta på alla sätt och försöker verkligen se till att jag får tid. Dom ska nu ge sig ut och handla lite.

Idag ska jag kasta mig över Etik och moral. Detta är väl den kurs jag kan tycka de flesta av oss skulle behöva läsa. Om du så ska jobba inom vård eller bara vara en god arbetskamrat. Detta kan vara bland det viktigaste som finns faktiskt. Här finns det brister hos dom flesta av oss.....och framförallt inom vårdarbetet. Gode tid....så mycket det finns att jobba på.

Nu är det dags att sätta lite fart.

Ha en fin måndag!
Mitt dilemma är klippa mig eller spara ut håret. Nu har jag den värsta längden...halvlångt! Kanske åker av i en page igen....vi får se! Men denna längt är bedrövlig....fyyyy.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar