Summa sidvisningar

torsdag 29 maj 2014

"Livet på en pinne"

När jag lämnat dom små hos pappa så messade Marika mig och jag tog bilen mot Vartofta och vi pluggade en stund. Gav mig massor!!!! Det är inga ja,nej frågor utan det är halva uppsatser vi ska svara.
Pluggar som en galning nu igen...papper flyger...snuddkorvar över hela bordet...kaffekopp på bordet...böcker och VILJA!!!!!
Nu tar jag en lite paus...natten blir lång. Känner att det är ett MÅSTE!
Detta ska gå...detta ska jag klara...just nu finns det INGET annat!!!
Sista rycket innan sommarlov.....nu är det verkligen bara att "bita ihop"!!!!

Jag hämtade upp mina små hos min snälla pappa. Vi åkte direkt till "glasskiosken" för en glass . Sen gick vi en sväng vid vattnet. Kastade pinnar och stenar och träffade en ankfamilj. Vi bara "va" helt enkelt. Precis EXAKT det jag behöver ibland....bara sitta ner och titta på en pinne som åker med hög fart i vattnet och solens strålar lyser över allt det gröna. Isolde och Isidor hade nog kunnat vara där hela eftermiddagen!

Jag gav mig ut i trädgården med diverse redskap och rev av 30 minuters träning...det ska aldrig underskattas!!!
Skönt att träna ute, jag gillar det. Dock undrar jag alltid vad mina grannar tänker.

Vi hann med att grilla några hamburgare till kvällsmat...tack gud för vår gasolgrill. Det går snabbt!!!

Nu blir det lite kaffe...inga "sötsaker" så långt ögat når här. Får väl gå...men nu hade jag lätt kunnat betala mycket för några godisbitar!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar