Summa sidvisningar

torsdag 8 maj 2014

Bagarbarn och kaos i köket!

Torsdag kväll och för oss betyder det HELG.
Nu är vi lediga några dagar. Jag ska ta mig lite ledigt från pluggandet. Jag behöver det!!!!
Suttit hela förbannade dagen IGEN....men när Marika kom på eftermiddagen och frågade om jag pluggat hela dagen så kunde jag konstatera att jag där i mellan gjort en del annat. Man pluggar....tappar fokus...slängde i en maskin tvätt....pluggar lite...nåt bra på TV. Så värst effektiv kanske jag ändå inte varit. Förbaskat svårt allt detta!!!!

Marika och jag pluggade fram till 17 idag så Johan hämtade dom små. Lång dag, inte så ofta som tur är. Som jag sagt förut så är det mer underligt att nån aldrig undrar hur lite tid dom faktiskt är på dagis med tanke på hur vi jobbar/pluggar. Bara om jag tränar....Lustigt det där!

Till allas glädje fanns det äppelpaj kvar och den försvann snabbt då jag förstod att det va soppa på dagis. Då är det glupska barn här....annars också för den delen!

Isolde frågade i morse om vi kunde baka bullar snart. Vi bakar aldrig längre tycker hon. Gode tid...när ska jag hinna BAKA också? Jag är till och med effektiv på toa och har med mig anteckningarna även där.  Men jag pluggar inte på "barntid" så det blev ju en perfekt sysselsättning denna sena eftermiddag. Dinkelbullar bakade vi!!! Gudomligt goda... Pappa Johan fick nog blunda en stund då hela köket va ett moln av mjöl..strössel och pärlsocker. Isolde ficka baka sina egna och idag blev det pepparkaksgubbar som strössel Hon va nöjd och dom va hårda!!!

Jag har tränat.....kettlebells i olika vinklar, hopprep, push press, OHS och spring med gummiband. Den sista övningen är lite udda. Men riktigt bra. Så idag blev det kondition, styrka och smidighet. Allt i ett!!!! Passar mig bra...45 minuter !
Finns så mycket bra övningar att göra, allt för att variera min träning! Denna veckan har jag inte varit med på nån Wod. Hoppas det snart blir nåt nybörjar pass för dom som vill testa så vi nu kan få lite blandning  av människor i boxen.

Jag väntar på Eurovision så kart.....semifinal!!!!
Johan springer 1,5 mil i kväll. Skulle jag inte göra ens om ja va jagad av björn....då hade han fått äta mig!!!!







1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag blev nyfiken på hur du springer med gummiband, låter intressant!?

    SvaraRadera