Summa sidvisningar

torsdag 19 september 2013

Glada BARN!!!!

I morse gick det i ett rasande tempo!
Vi har enkla barn,inget krångel och med  trevliga morgon humör. Det som kan ställa till det lite är Isoldes klädval,eller snarare MITT klädval till henne!
Hon är så mycket rosa och glitter så det finns inga gränser. Jag bromsar...hon gasar i denna värld!
Jag försöker ge mig då och då för att hon själv ska få påverka det som går i 4 års åldern. Kläder är egentligen en oviktig sak om man ser det så. Konflikterna  kommer bli både större och tuffare i framtiden än jeans eller rosa tights....det VET jag!
Men när det ska vara dagisfotografering så bestämmer jag helt...men hade en plan B. Men hon tog på sig det som va framlagt...glad i hågen!
Hon är en glad tjej...hon somnar med ett leende och vaknar med ett lika stort!
Lille Isidor gör inget väsen av sig alls bara han får mat och en traktor i högerhanden. Han är så ofattbart behändig (nu mer) så det känns som någon bytt ut honom nån natt när vi inte vet. Som bäbis va han.....en utmaning! Guuud,ni minns hur han skrek va???? Det gör jag och kommer aldrig glömma det heller!!!!

Jag cyklade sen  med matteböckerna i högsta hugg mot skolan!
Det är ett svårt ämne....ett främmande språk!
Jag har inte fattat grejen med det än. Kanske jag aldrig gör det...kanske måste jag bara FÖRSÖKA förstå!

Pluggar lite här hemma nu....ett tal kan ta si sådär 40 min.....gör om...gör rätt...hur gjorde jag nu...jaha såååå...nähä...nu bytte man visst  tecken här jag...vad va Delta nu igen....???

Men men så här får det va!!!

Ska ta mig igenom några tal till innan kaffepaus och en sväng med dammsugaren. Dagens belöning!

Sen blir det lagom att hämta dom små!

I kväll är det STORA träningskvällen för OSS!!!!
Activio och Tabta för mig...Military Training för Johan!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar