Summa sidvisningar

måndag 16 september 2013

Läxor=stress!

Nu tro jag två små sover. Men hör då och då lite "prat" från sängen med litet barn i.

Isolde cyklade idag till stan och jag vet inte vem som va tröttas här hemma sen...det går lite hit och dit, trött i benen, svettig på ryggen...hon har mycket för sig!
Vilket väder det blev på eftermiddagen. Kunde va i sandlådan en stund innan det va dax för pannkaks-middag! Efter det blev det så klart det obligatoriska kvällsbadet!
Två nybadade barn i pyjamas i soffan slår det mesta!!!

Läste så bra Blogginlägg om Läxor idag. Kände igen mig skrämmande väl...jag åkte på en sekund tillbaka i tiden. Gud, när jag va ensam med 3 pojkar. Dom bodde hos mig mest...dessa läxor! Jag kunde få panik,fullkomligt sönderstressad av dessa läxor. Vet på helgerna i bland ,när man fick sitta en timma var med läxor.
Men skulle aldrig vågat ifrågasätta på nåt föräldramöte...jag gjorde det som krävdes men grät då och då minns jag!
Hur galet  är inte detta...egentligen???
Dom har ju lika långa dagar som vi...sen allt detta hemma.
På sätt och vis förstår jag vitsen med läxor...OM man inte hinner på lektionen...men ärligt...hur många LÄXOR får dom inte för att dom ska ha det!!!
Kan faktiskt tycka regält  synd om ensamstående föräldrar som ska lösa detta!
För som den goda förälder vi vill vara så sliter även vi!

I kväll ska jag inte göra fler läxor!
Jag ska se på Idol...liggandes raklång i soffan!
Tv för mig själv...enda fördelen med ensamma kvällar då Johan jobbar.



Det bästa som finns just nu. Sitta och sätta i "pluppar"!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar