Summa sidvisningar

måndag 21 oktober 2013

En egen PIPPI!!!

Nu har jag hamnat i kvälls-läget här. Det betyder soffan,Tv och dator!!!
MEN det känns som jag suttit här hela dagen då jag pluggat.

Vi fick så mysigt besök här i eftermiddag av Sussi och Alice. Isidor släppte inte Alice hand...höll krampaktigt för att få vara med tjejerna.
Vi hann "avhandla" en del....mysigt som vanligt!

Nybadade barn som somnade gott. Isolde vill läsa "Håkan Bråkan"....en otroligt jobbig bok på nåt sätt. Det är storebrors bok och kanske jag "förläst" mig på den. Men hon gillar den.

Träningen är gjord för dagen...startar alltid nu mer 1,5-4 km löpning på bandet innan. Sen va det Tabata appen som fick styra tempot. När jag har lite tidspress så är den otroligt hjälpsam för att hålla tempot uppe.
Idag har jag stramat åt min mat lite....jag har slarvat nu ett tag. Har lixom inte "kommit igång" . Jag äter väl kanske inte dåligt när jag äter annars men jag känner mig svullen och öm i kroppen...det blir jag av för MYCKET kollisar. Jag utesluter dom aldrig men drar ner på dom lite. Jag mår som bäst när jag äter på "mitt" sätt som min kropp är van vid.
Sunt förnuft kanske man kan kalla det .....

Så olika hur vi äter för att må bra. Man lär sig hitta sitt "sätt".

Lite huvudvärk på denna mamman idag. Tänker inte plugga mer men  ,ska lägga mig tillrätta med Dr Glas...den ska läsas!

Idag har vi haft en alldeles egen klok liten PIPPI springandes med en apa på axeln!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar