Summa sidvisningar

onsdag 9 oktober 2013

Här va det tänt...

Har tänt ljus lite här och där. En ensam kväll i höstmörkret. Dom små somnade redan 19.03 för att vara exakt!
För mig blir det "pluggkväll"!
Johan jobbar.
Pluggat på bra idag och provet på fredag bör gå bra....

Matte-torsdag i morgon.

Vi tog en extra cykeltur efter dagishämtning. Så sköt att var ute lite. Vår cykelvagn är suverän,bara att koppla loss och så har man en vagn.
Annars har vi mest lekt här....kört bil...kört dockvagn och kokat äppelkräm. Dom åt som om dom gått på svält.
Mormor kom och hämtade Isolde och dom åkte på gympa. Isidor och jag sålde dubbelvagnen och sopade dekorsten ute.

I bland känner jag att jag ALDRIG aldrig mer vill jobba en enda kväll. Vilken känsla att bara få vara hemma kvällstid...vilket lugn! Jobbat kvällar och helger sen jag va 17 år.... Gillar inte alls att vara borta på kvällarna...inte ens för att träna.
Nu gör jag nästan aldrig det längre mer än "mitt" pass på torsdagar. Min träningstid är morgon och möjligen kl 17...SENAST!!!!!

Jag har vilat idag från träning. I morgon är det dax igen.

Nåt som är smått ofattbart är att vi inte har en enda VAB dag på våra dagisbarn.... i oktober månad och bacillerna dansar i varenda barngrupp. Sååå skönt och så oväntat!!!!  Vi trodde verkligen att VAB dagarna skulle vara hälften ungefär.
Den lille stackarn  har väl haft nog.....finns väl nån rättvisa trots allt!!!!

Nu ska jag fixa mig lite te...ta ett djupt andetag och sen öppna Matteboken!!!
Härlig mössa från farmor!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar