Summa sidvisningar

måndag 28 oktober 2013

I väntan på stormen!!!

Är Ni redo???
Det är VI!
Vi har plockat i trädgården...hoppas grannarna tänkt samma sak. är ju en förutsättning.
Johan ska åka och jobba i natt. Känns lite sisådär...

Nu har vi slappar eftermiddag.
Jag känner mig piggare. Inte sängliggandes alls...men lite ont!

Vi tog en biltur till Falbygdens Ost. Deras härliga ost buffé är ett måste!
Isolde lämnade sina nappar till tomten..helt ärligt tyckte nog jag det va jobbigast. Fyyyy, jag vet ju hur "kärt" det är för henne. Hennes trygghet ! MEN nu är hon över 4 och där går en gräns tycker jag...men förstår inte alls detta med att först kämpa med en napp,få det till en trygghetsgrej och sen vid 1,5-2 års ålder slita som ett djur för att dom SKA släppa den! Tycker nästan det är grymt...men 3-4 år är väl helt okej !!!
Mitt 5 barn och känner mig väldigt trygg i detta med napp-avvänjning!
Ingen stor grej alls!
Nu ville hon själv...va bestämd i det och vi hoppas det går bra i natt.

Hon känner sig stor och tänker tillbaka till tiden då hon hade "tutte"...ca 8 timmar sedan! Haha...

Johan sitter och kollar gamla bilder...tiden har gått fort. Barnen har varit så små och mamman så ...gräsligt stoooor!
Hade som mål efter Isidor att jag skulle komma tillbaka till min vikt som jag hade innan jag blev gravid...det tog mig 1 år...precis min plan!
För mig va det perfekt...ingen stress. Jag hann träna och bygga upp det som behövdes efter en graviditet. Mer viktigt än någonting annat...att stärka upp igen!!!!
Körde ju 2 varv Fitnessfighten också som gav mig gryt bra resultat...körde sen på själv och sen i mål.
En del tycker jag "sliter"...ser det inte riktigt så. det hade ju varit omöjligt då. I bland kan den känslan greppa tag i mig. Men sliter gör jag inte...jag tränar för att jag mår bra...och för att hålla vikten. Det hör ihop!

Tycker jag blandar bra i mitt liv...får med alla delar!

Nu ska vi se om det kommer nån storm...

Här händer det...hej då tuttarna!!!




Isolde fångade mamma på bild..

Konstnären har ritat sig själv och lillebror...dom andra brorsorna fick nog inte plats på pappret. Haha!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar